Returnering & Reklamation
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@multimoebler.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Ingen fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder ikke ved specialfremstillede varer, der produceres efter ordre. Specialfremstillede varer er møbler der produceres efter kundens ønske. Det kan f.eks. en sofa eller et bord i en bestemt størrelse, farve eller finish som ikke lagerføres.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for møbler som overskrider vægt og størrelse for almindelig pakkepost.
Udgifterne til returnering af disse varer vil variere afhængigt af vægt og størrelse, men forventes højst at koste: kr. 1000,- per møbel.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Vi anbefaler også, at indpakningen altid åbnes forsigtigt, så den kan genbruges.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til :
Multi Møbler
Viborgvej 13
7500 Holstebro
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse; dog kun ved forudgående aftale om dato/tidspunkt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamationsret
Alle reklamationer skal sendes via mail til info@multimoebler.dk
Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Multi Møbler
Viborgvej 13
7500 Holstebro
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
Er varen beskadiget ved levering?
Hvis du kan se, at varen eller emballagen er blevet beskadiget før modtagelsen, kan du tage imod varen med forbehold.
Du tager forbehold for modtagelsen ved at notere dette på fragtmandens fragtdokument inden du underskriver for modtagelsen. Kontakt os gerne indenfor 24 timer på tlf: 28 44 36 60 eller info@multimoebler.dk og meddel, at du har taget forbehold.
Er emballagen intakt, og du alligevel finder varen beskadiget eller defekt under udpakningen, skal du ligeledes anmelde dette til Kundeservice hurtigst muligt.
Transportstof. De fleste polstermøbler som f.eks. sofaer er forsynede med et tyndt transportstof under sofaerne. Det har til formål at beskytte sofaen for støv og skidt under transporten. Stoffet er en del af sofaens emballage og kan gå i stykker under transporten. Stoffet kan nemt klippes af sofaen og har ingen funktion når sofaen først er pakket ud.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Multi Møbler og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige på www.multimøbler.dk er Direktør René Galsgaard, Multi Møbler.
Som registreret hos Multi Møbler, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: info@multimoebler.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Kundeservice via info@multimoebler.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Alle priser på vores hjemmeside er inkl. moms og i danske kroner.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 25.01.2025
Standardfortrydelsesformular
Fortrydelsesformular Multi Møbler Download
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Multi Møbler
Viborgvej 13
7500 Holstebro
info@multimoebler.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
__________________________________________________________________________________
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)